Werken bij een klant met dementie

Omschrijving vorming

Iedereen vergeet wel eens iets. Bij het ouder worden, wordt zelfs van ouderdomsvergeetachtigheid gesproken.
Is deze vergeetachtigheid een voorbode van dementie of niet?
Wat wordt er nu juist bedoeld met dementie of het “dementiesyndroom”?
Poetsen bij een dementerende klant is niet altijd gemakkelijk. Het vraagt veel geduld, moed en creativiteit. Maar vooral inzicht in gedrag bij het dementeringsproces.

Doelstelling

Het gedrag van een dementerende klant kunnen plaatsen binnen het verloop van het onomkeerbare dementieproces.
Hulpmiddelen leren hanteren die de omgang met betrokken klanten comfortabeler doen verlopen.

Inhoud

  • Wat is goedaardige ouderdomsvergeetachtigheid? Wat is acute verwardheid?
  • Wat is het dementiesyndroom?
  • De fasen van het dementeringsproces.
  • Hoe omgaan met dit proces?
  • De positie van de mantelzorger.
  • Waar bruikbare informatie vinden?

Doelgroep

Medewerkers Dienstencheques
Lesuren
sessie van 3u
sessie van 4u
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie
Erkeningsnummer
VG_E_06242 - 29/05/2017 (sessie van 3u)
VG_E_06243 - 29/05/2017 (sessie van 4u)

Hoe een vorming aanvragen?