Lachen, een gezond werkinstrument

Omschrijving vorming

Lachen is goed voor lichaam en geest. Toch doen we het steeds minder vaak.
De dienstencheque-poetshulp die lachen als communicatiemiddel gebruikt, weet dat dit heel veel kan veranderen in de relatie tussen dienstverstrekker en klant.

Doelstelling

Lachen en het gebruik van humor leren toepassen op het geschikte moment.
De weldaden van lachen en humor leren ondervinden.

Inhoud

  • Wat is lachen, wat is humor?
  • De voorwaarden voor het gebruik van humor.
  • Welke zijn de voordelen van lachen en humor?
  • Wat zijn de functies van lachen in een zorgverleningssituatie?
  • Oefeningen waardoor de mensen zelf de heilzaamheid van lachen ondervinden.
  • Persoonlijk lachonderzoek.

Doelgroep

Medewerkers Dienstencheques
Lesuren
sessie van 3 u
sessie van 4 u
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie
Erkeningsnummer
E746 - 22/11/2013 (sessie van 3 u)
E745 - 22/11/2013 (sessie van 4 u)

Hoe een vorming aanvragen?