Agressie op de werkvloer

Omschrijving vorming

Helaas moet worden geconstateerd dat ook op de werkvloer van de dienstencheque-poetshulp sprake kan zijn van agressie. Voor de goedbedoelende poetshulp is dat een moeilijk te hanteren gegeven, want uiteindelijk kom je bij mensen om hen te helpen met het huishouden. 

Agressie roept vaak agressie op, waardoor het voor de poetshulp steeds moeilijker wordt om op een open en onbevangen wijze haar diensten te blijven bieden. 

In deze vorming wordt ingegaan op oorzaken en gevolgen van agressief gedrag.

Doelstelling

Agressie op de werkvloer bespreekbaar maken, zodat ook de eigen reactie op agressief gedrag herkenbaar én beroepsmatig hanteerbaar wordt.

Inhoud

  • Wat is agressief gedrag?
  • Oorzaken van agressief gedrag
  • Gevoelens die agressief gedrag oproepen bij de hulpverlener
  • De tolerantiegrens van de hulpverlener
  • Omgaan met agressief gedrag

Doelgroep

Medewerkers Dienstencheques
Lesuren
sessie van 3 u
sessie van 4 u
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie
Erkeningsnummer
VG_E_06097 - 05/02/2016 (sessie van 3 u)
VG_E_06096 - 05/02/2016 (sessie van 4 u)

Hoe een vorming aanvragen?